Cea mai performantă autospecială combinată pentru canalizare din România

O cheamă Super 2000 – SPUTNIK și pe scurt este o autospeciala combinată cu sistem de reciclare a apei uzate pentru curăţare reţele de canalizare, echipată cu sistem de monitorizare video a spălării conductelor. Germanii de la Wiedemann & Reichhardt au reușit să pună pe roți un “chirurg al conductelor”, un adevărat “car de televiziune” al lumii subterane. Iar Euriteh a reușit să o livreze în timp record la Alexandria!

Aceasta uzină mobilă este cel puțin atât de complexă pe cât lasă să se vadă la exterior. Motorul MAN de 440 CP transportă un ansamblu amețitor de furtunuri, conducte, rezervoare, role, senzori și camere de tot felul. Totul compact și gândit ingenios astfel încât accesul, greutatea și spațiul necesar să fie optime.

Pentru început să notăm cele 3 rezervoare principale care însumat au o capacitate de înmagazinare a 13,500 de litri de fluide ( 7,000 de litri de nămol, 6,000 de litri de apă tehnologică și 500 de litri de apă curată). Nămolul se evacuează prin bascularea la 45 de grade a rezervorului cilindric, aflat în centrul suprastructurii.

Sistemul de reciclare a apei uzate

Sistemul folosește o tehnologie nouă, cu grad ridicat de filtrare. Acesta are o funcţionare continuă şi complet automată, procesul fiind monitorizat de computer. Filtrarea se face în 3 trepte principale și conține următoarele ansamble:

  • un filtru rotativ cu sită metalică inox, cu sistem de autocurăţare cu contrajet de apă;
  •  6 hidrocicloane pentru separarea particulelor fine din apa uzată;
  • rezervor împărţit în 5 compartimente de sedimentare a apei uzate;
  • 2 pompe de recirculare a apei în timpul procesului de filtrare;

Apa uzată din rezervorul de nămol este recirculat / refiltrat de 4 ori până să fie reutilizată. Sistemul economiseşte apa, se elimină timpii pierduţi cu realimentarea, creşte eficienţa utilizării autospecialei, creşte timpul efectiv lucrat şi se economiseşte carburant.

Sistemul de vid

Acest al doilea sistem la fel de important precum anteriorul conține o pompă de vid principală cu inel de apă, cu un debit  maxim de aer: 3000 mc/h , la 400 mbar, 60%vacuum, având o putere absorbită de 80 kW la 1000 rpm. Funcţionarea este silenţioasă, cu sistem de comutare rapidă depresiune (setată la -0,7 bar) /presiune (setată la +0,5 bar). Pompa se acționează de la priza de putere a vehicolului. Producătorul Wiedemann declară această pompă 100% ecologică, funcționând fără ulei mineral și fără emanaţii de vapori de ulei în mediu.

Sistemul mai conține o pompă de vid pentru lichid excesiv cu un debit maxim de aer de 1400 litri/min și o putere absorbită de 15 kW. Aceasta are ca scop reintroducerea înapoi în canal a lichidului aflat în exces din rezervorul de nămol pentru a face loc materialului solid.

Furtunul de aspirație e de asemenea o componentă vitală a sistemului și are o lungime de 25 m, dintr-o singură bucată ceea ce elimină mufarea tronsoanelor, permite manevrarea de către un singur operator și este neted pe toată lungimea, fără “piedici”, generate de cuplajele tronsoanelor.

Furtunul de aspiraţie este depozitat pe un tambur poziţionat orizontal pe rezervor, acţionat hidraulic, pentru înfăşurare/desfăşurare furtun, având o viteză reglabilă. Mai există și un al doilea tambur, poziționat orizontal pe rezervor comandat de la panoul fix, pentru o operare cât mai facilă și precisă.

Sistemul de înaltă presiune

Pompa de înaltă presiune a mașinii are un debit de lucru maxim de 406 l/min, o presiune maximă de lucru de 175 bar și o putere absorbita de 130 kW, la turatia de 1500 rpm. Dexteritatea utilajului este conferită de brațul pivotant și telescopic care poartă furtunurile de presiune şi de aspiraţie. Rotaţia braţului pivotant este de 180o grade, (90o/stânga+90o/dreapta) cu acţionare hidraulică. Telescoparea hidraulică a braţului este de 1,2 m, iar raza maximă de acţiune e de 4,2 m.

Braţul este proiectat pentru a lucra un operator, simultan cu furtunul de presiune şi de vidanjare. Avantajul e că furtunele de presiune sunt coborâte în canal de pe braţul pivotant şi telescopic, nu există acea uzură prin frecarea pe jos/asfalt sau prin gâtuire, ca şi atunci când tamburul este montat în spate pe vehicul şi furtunul e tras pe jos.

Sistem de spălare cu cap dirijabil cu monitorizare video și luminare cu LED

Capetele de spălare dirijabile cu cameră video încorporată si iluminare cu LED rezolvă următoarele probleme:

  • vizualizarea conductelor insuficient spălate;
  • controlul imediat al conductei, vizualizarea acesteia în timpul spălării;
  • remediere imediată;
  • capul de spalare dirijabil, se poate introduce pe racorduri de pâna la 90o.

Avantajele majore sunt că aceeaşi autospecială execută ambele operaţii, adică de spălare şi de control video/CCTV, se câştigă timp, creşte semnificativ randamentul, nu se mai spală „orb” conductele (adică fără a se vedea ce se spală şi cât timp se spală / cât este necesar).

Capul de spălare dirijabil este destinat pentru conducte şi ramificaţii din conducte cu DN100÷DN800, spălare pentru ramificaţii multiple, pâna la 90o, are capacitatea de șerpuire, strecurare ansamblu cap-dirijabil_cablu-furtun în reţeaua de conducte, prin intermediul unui tambur special, care permite răsucirea furtunului. Acțiunile principale sunt evaluarea stării conductelor de canalizare, depistarea eventualelor scurgeri și verificarea vizuală a racordurilor.

Este confecţionat din oţel special, se întreţine uşor, are o construcţie modulară, este rezistent la şocuri. Fiind destinat pentru spălare sub presiune este impermeabil și umplut cu azot. Furnizează imagini clare, e dotat cu iluminare cu LED-uri de mare intensitate, are un cablu de conexiune rezistent la uzură. Imaginile transmise de capul de spălare se pot urmări pe un monitor color montat în spate pe suprastructura autocurăţitorului, închis într-o carcasă de protecţie.

Newsletter

Înscrie-te la newsletter dacă dorești să fii la curent cu ultimele noutăți