Centrul de Management Integrat al Deșeurilor de la Galda de Jos

Cu trei proiecte majore derulate in paralel și nenumărate proiecte mai mici, Euriteh încheie cel mai prolific an din istorie. Toate previziunile de la începutul anului indicau lunile noiembrie și decembrie ca fiind apogeul livrărilor de tehnologie și utilaje. Deși accentul principal este pe proiectul de la Oradea în care Euriteh este antreprenor general, o deosebită atenție a fost acordată și proiectului de implementare a Centrului de Management Integrat al Deșeurilor de la Galda de Jos, lângă Alba Iulia.

După ce am executat proiectarea generală a obiectivelor și a întregului flux tehnologic a sosit timpul să punem în operă echipamentele. O parte importantă din echipamentele mobile au atins pentru prima dată pământul românesc chiar în inima țării, aduse la propriu din toate “colțurile” globului. Motostivuitoare din Coreea de Sud, site rotative din Germania și încărcătoare frontale din Italia, unite sub sigla Euriteh în patria Unirii, Alba.

Dacă pe Terra Select și pe Venieri îi cunoașteți deja din postările anterioare, Doosan Industrial Vehicle e la prima apariție, prin cele 2 motostivuitoare.

Compania coreeană înființată în Seul în 1968 – prima de acest fel din Coreea – a reușit să se impună în fața competiției, deținând de la debut până în prezent poziția de lider de piață în Coreea de Sud. An de an compania și-a consolidat poziția prin durabilitatea și performanțele excepționale ale produselor sale.

Aceste motostivuitoare se remarcă prin câteva elemente, fiind personalizate special pentru acest proiect. Sunt dotate cu o cabină închisă, climatizată, ceea ce face munca mai plăcută, având în vedere mediul în care vor opera. Pe langă furcile standard, motostivuitoarele au un un atașament pentru rotirea baloților, un accesoriu foarte util când “te alimentează” o presă de balotat. D30G-urile se întind până la aproape 6 m (5940 mm pentru exactitatea informațiilor) manevrând fără probleme la acea înălțime obiecte de 2,5 tone (pentru aceeași pasionați de exactitate 2480 kg). Coreenii sunt buni și la motoare, aici având de a face cu un diesel de 3,3L, care dezvoltă 63 CP, gonește încărcat cu 20,5 km/h și “trage” chiar pe planuri cu înclinații de 20%.

În rest, servodirecție, indicator electronic al orelor de functionare, inversor de sens la mână, volan reglabil, distribuitor hidraulic cu 4 manete și 4 căi, cam tot ce și-ar putea dori un stivuitorist entuziast.

Camioanele de desant au lăsat în grija noastră și două ciururi de la Terra Select, unul fix, ca cel de la Oradea și unul mobil, T3 – fratele mai mic al T5-ului. T3 e foarte prietenos cu mediul, consumând 4,5 L (respectând standardul european de emisii motoarelor din categoria Tier 4) și sortând 60 m cubi la fiecare oră – adică 0,075 L / metru cub.

Iar în final au fost descărcate încarcătoarele, această sintagmă dovedind că umorul de șantier nu trebuie să fie neapărat de calitate îndoielnică.

Newsletter

Înscrie-te la newsletter dacă dorești să fii la curent cu ultimele noutăți